April 15, 2024

Adgangskontrol gør hverdagen nem og sikker

Adgangskontrol er en effektiv løsning til at administrere adgangsrettighederne i en virksomhed eller ejendom, og fordelen er, at I selv hurtigt og omkostningsfrit kan ændre, hvilke brugere, der skal have adgang til de specifikke områder i bygningen.

Med et adgangskontrolsystem får i fuld kontrol, over hvem og hvor der er adgang i jeres ejendom.

Dette kan gøres af den driftsansvarlige selv, og uden brug af låsesmed. I holder derfor driftsomkostningerne lave, ved at vælge adgangskontrol fremfor eksempelvis et mekanisk låsesystem.

I en typisk adgangskontrol løsning kombinerer vi offline med online adgangskontrol.

Få mest for pengene, vælg den rigtige type adgangskontrol

Her laves selve ”skallen” af ejendommen som online adgangskontrol, og de indvendige døre/lejlighedsdøre laves som offline adgangskontrol. Dette gøres på en måde, således at de ændringer man laver i softwaren, sendes ud til indgangene i ejendommen med det samme.

Skal en bruger deaktiveres eller have ændret sin adgang, er det muligt at registrere direkte på onlinedøren med et enkelt klik fra en computer. Når en bruger efterfølgende kommer med sin nøglebrik, og den vises til hoveddøren, bliver nøglebrikken informeret om de nye indstillinger.

Når brugeren derefter bevæger sig rundt i resten af bygningen, deles de nye oplysninger ud på de døre, som er offline i systemet.

“For os har det ikke kunne betale sig med et mekanisk låsesystem, derfor er vi gået over til den elektroniske sikring i form af adgangskontrol.

Adgangskontrol med smartphone

Det nyeste indenfor adgangskontrol er adgang med sin smartphone.
flere systemer kan i dag åbnes via APP, som kommunikerer med BLE (Bluetooth low energy)

Det har sine fordele, da man eksempelvis kan give adgang til døre uden at skulle udlevere en brik.  Adgangen kan klares fjernbetjent fra pc softwaren, direkte til smartphonen, hvilket giver fleksibilitet til nye lejere/brugere og kan spare en hel del administration.

Hvad er alternativet?

Alternativet er et mekanisk låsesystem, dette koster ikke nær det samme at få etableret som et elektronisk adgangskontrolsystem, men det har dog nogle ulemper.

Ulempen ved det mekaniske låsesystem er, at hvis der er nøgler i omløb som ikke længere skal have adgang, kræver det besøg af en låsesmed, som vil være en ekstra udgift – hver gang. Vi ser desværre ofte at en hovednøgle bortkommer og hele låsesystemet derfor skal ændres. Det kræver at låsesmeden skal ændre samtlige cylindere, hvilket er omkostnings tungt. Endnu værre er det hvis ejendommen eller virksomheden mener at omkostningen er så tung, at de ikke vælger at få gjort noget.

Det vigtigste i forbindelse med adgangskontrol på en ejendom, er at opretholde sikkerheden i hele produktets levetid.

Hvilket punkt er det svageste?

Ligegyldig om I har et mekanisk eller elektronisk låsesystem, skal dørene og beslag på disse være funktionsdygtige, det nytter ikke noget at have adgangskontrol på en dør som eksempelvis ikke lukker ordentligt.
Derfor anbefaler vi altid at få inkluderet en serviceaftale til jeres adgangskontrol, et serviceret anlæg har de bedste vilkår for at være funktionsdygtig i lang tid, og samtidig er det med til at forlænge produktets levetid. Vedligeholdelse kan spare de dyre reparationer, og sikre at produktet fungerer optimalt hele året.

I BeSafe er vi specialister i adgangskontrol løsninger, vi er godkendt af forsikring og pension til at lave disse installationer, og det er vi i kraft af vores ISO 9001:2015 kvalitetsledelses certificering.
ISO 9001:2015 stiller store krav til os som installatør, i form at dokumentation, processer, sikkerhed, løbende uddannelse m.m.

For mere information, kontakt venligst:

Mathias Rasmussen

Mathias Rasmussen

Direktør, partner
+45 60 20 15 01
mathias@besafe.dk
Viden & guides

Også værd at læse

Læs artiklen
Læs artiklen
Læs artiklen
kontakt os

Har du brug for os til din næste opgave?